Monday, February 6, 2012

Merekalah Kakak.

Kadang-kadang penconteng tak suka jadi orang yang angkuh. Alter ego yang penconteng cipta ni kadang-kadang makan diri. Pernah sampai satu tahap penconteng dah tak kenal diri penconteng. Penconteng terlalu leka dengan pesona Ryoema Echizen. Oleh sebab itu, hari ni penconteng nak tulis entri tentang diri penconteng yang real. Tak ada unsur tokok tambah yang membuatkan penconteng nampak power.

Penconteng jarang cerita pasal kakak penconteng. Yup, penconteng ada dua orang kakak dan beza umur kitaorang hanya tiga dan empat tahun je. Tapi entah kenapa penconteng dengan dua orang kakak penconteng tak pernah ngam, tak pernah sekepala. Penconteng dengan kakak penconteng tak ubah macam minyak dengan air, tak ubah macam spongebob dengan squidward, tak ubah macam batman dengan joker.

Kalau nak cerita pasal bergaduh, dah banyak sangat, dah selalu sangat. Dulu waktu masih remaja memang mudah kitaorang nak bergaduh dan selalunya kak long akan beri cubitan di perut diam-diam sampai keluar air mata. Cilake ! Memandangkan penconteng seorang yang kemas dan berpegang pada rahsia, penconteng hanya diamkan diri bila dicubit oleh kakak sendiri. Tapi nasib baik la sejak masing-masing dah tua ni kitaorang dah mula matang (sedikit) dan kalau bergaduh pun cuma sampai ke tahap bertekak mulut.

Daripada kecil sampai besar, penconteng dan dua orang kakak penconteng bersaing dalam macam-macam benda. Dan akhirnya penconteng sedar penconteng dah tak layak bersaing dengan mereka. Puaka macam penconteng memang patut kalah dengan orang macam mereka. .

Walau ayat mereka kadang-kadang mencengkam sampai ke hati, walau layanan mereka kadang-kadang dingin macam air tasik Chini, penconteng tahu mereka sayang penconteng. Penconteng tak pernah kasitahu sape-sape pun tapi dari dulu sampai sekarang mereka sentiasa jadi idola penconteng dalam beberapa hal.

Orang lelaki susah nak luahkan rasa sayang dia sebab ego. Tapi hari ni penconteng campak ego penconteng jauh-jauh sampai Papua New Guinea dan penconteng cuma nak cakap satu benda je, penconteng tahu penconteng puaka, penconteng tahu perangai penconteng kadang-kadang macam celaka tapi penconteng sentiasa sayang mereka berdua.

Walau kita macam minyak dan air tapi kalau takde dua benda ni macam mana suatu masakan tu nak rasa sedap ye dak?



P/s : buatnya penconteng dah berjaya pakai mini cooper, baik lu orang redi tengok keangkuhan paling power..kehkehkeh..

No comments: