Tuesday, February 28, 2012

7 bulan mengenal cinta.

Kali ni penconteng nak kasi ayat paling sweet, paling meruntun jiwa, paling jiwang, paling melankolik, paling melodrama, paling cerekarama, paling manis, paling lembut, paling muka...eh.. paling muka kepala bana engko orang !!. kakaka.

Dah hampir tujuh bulan  penconteng kenal dengan Cik Ampang dan hampir tujuh bulan jugak hidup penconteng bizi dengan macam-macam benda. Tentang kerja, tentang perasaan, tentang macam mane nak lempang puaka-puaka yang rapat dengan penconteng.

Kalau diikutkan penconteng memang dah nak sangat pergi jumpa mak Cik Ampang bagitahu ke beliau penconteng nak ke anak dia tu. Tapi penconteng kene ikut adat orang kita. Kenal-kenal dulu dengan orang tua Cik Ampang, buat muka malu-malu sikit, buang sikit rupa kutu dan puaka penconteng dulu.Buang sikit cukup la woiii, buang banyak karang tak brader-brader pulak nanti.

Tapi memandangkan 27 Feb 2012, bulan ini, masa ini dan ketika ini lah penconteng baru jadi gentlemen kasi tahu ke Cik Ampang apa yang terpendam. jadi penconteng nak kasi tahu ke lu orang fasa pertama penconteng baru saja selesai dengan Cik Ampang kita. Jadi lu orang nantikan lah fasa-fasa yang seterusnya kalau nak tengok penconteng buat muka malu-malu. Tapi penconteng syak Cik Ampang pon mesti malu-malu jugak ye dak ?

Tapi sebelum-sebelum ni pon penconteng selalu pergi kenduri kahwin member penconteng hanya sorang diri dan berbekalkan kamera disisi. Rupanya kenduri kahwin ni memang tak seronok kalau pergi sorang-sorang je. Kalau pergi berdua lain cerita.

Nak-nak pulak orang yang datang bersama dengan kita tu jenis orang yang kita idamkan untuk tua bersama-sama, untuk gaduh tentang hal yang remeh-temeh, untuk lihat anak-anak jadi puaka atau berguna dan untuk kenal apa itu bahagia. Cilake, ni apesal ayat penconteng tiba-tiba jadi camni ni..kahkahkah..

Tapi orang-orang tua kata tak elok simpan impian tinggi-tinggi ni, nanti entah kemana-mana impian tu pergi. Jadi bersandarkan kata orang-orang tua ni, penconteng tak nak aim tinggi sangat. Penconteng cuma harap satu je, tujuh bulan yang ada sekarang boleh bertahan hingga Cik ampang dan penconteng abis study. Sebab penconteng rasa kalau penconteng mampu kekalkan sampai 3 atau 4 tahun, takde apa yang penconteng perlu risaukan dah kecuali ajal.

Jatuh cinta itu perkara biasa, putus cinta juga perkara biasa tapi untuk mengekalkan cinta, perlu ada suatu benda yang luar biasa. Kakakaka. Deep dan tahap neraka jugak ayat penconteng. kahkahkah !


p/s : Ok,penconteng dah redi menerima kutukan. tapi siapalah penconteng untuk menahan perasaan..hikhik..

No comments: