Friday, September 23, 2011

Editor Syawal September

Salam sayang.. salam bahagia.. salam peluk cium antara kita.. muahhxx muahxx terasa indah bahagia sungguh menconteng monitor di hari ke 24 syawal…

Stopppp!!!!!! Salah blog.. blog penconteng tak keluar ayat-ayat mengeletis seperti diatas.. hahaha  =)  

  Apa khabar pembaca semua? Makan ? minum? Dah semput belum merokok?  Terasa getah underwear dah meregang belum kerana pinggang membesar akibat melantak tak terkawal?  Check kiri kanan. Sandarkan badan ke kerusi, pandang depan dan  mari mulakan.  (macam budak kecik la korang buat betul-betul apa yang aku suruh)

Merindui ramadhan.. =) bangun sahur.. mula bekerja di pagi hari, di tempat baru, di negeri orang di seberang nun jauh disana ketika menjelangnya ramadhan. Bersahur dikala orang semenanjung masih nyenyak tidur. Berbuka bersama rakan tercinta setiap hari tanpa merasakan masakan mama di rumah sendiri. Hanya rakan-rakan menghiburkan hati dikala sunyi. menjadi penyanyi undangan di suatu tempat diundang oleh rakan penconteng disana. Pulang ke semenanjung pada akhir ramadhan Suasana riuh rendah bersedia untuk syawal. Masih gagal khatam al-quran dalam sebulan ramadhan (percubaan menarik, takde lah off side.. kira masuk kotak penalty jugak lah).

Daripada kecil, penconteng lebih menikmati ramadhan daripada hari raya itu sendiri. Itu ramadhan penconteng, ramadhan anda mungkin berbeza. 

Syawal bermula dengan mendapat sms di malam raya ketika  didalam perjalanan ke jalan tar.. hahahaha =) lu ingat ni diari ke nak cerita semua. 

September raya. Peluklah rakan mu yang sekian lama tak berjumpa, ciumlah tangan si tua yang sekian lama bersabar dengan perangai budak-budak baru nak naik macam kita dan senyumlah pura-pura bahagia didepan yang tersayang. Tiada apa yang perlu disegankan. Penconteng sering terbayang kebaikan seseorang setiap kali bersalaman dengan beliau. Mungkin anda terlupa, rakan anda ada disisi anda ketika anda kehilangan ahli keluarga. Berpeluh untuk anda ketika majlis kenduri dirumah anda. Menemankan anda ketika anda perlu sesorang untuk berbicara. Ingatlah kebaikan mereka kepada anda, dan peluklah.

Kita tak semuda yang kita sangka. Kita tak mampu memeluk dan mencium tangan semua orang, penconteng paham. Kepada mereka yang kita  rasa berhak, mengapa perlu segan silu? Jika sejurus selepas anda membaca post ini rakan anda pergi meninggalkan dunia ini,  ciuman kedahi jasad sudah tidak bermakna apa-apa lagi. (poyo lar aku, tak bertegur sapa gak ngan geng-geng lama.. hahahaha =) )

Sudah sekian lama tidak merapu merepek dalam kolum editor. Adanya kolum ini bermakna akan ada post-post seterusnya di bulan ini. Terima kasih diatas sokongan anda semua. Kepada yang tidak menyokong, lu apa bikin masuk ini blog?.. hahaha =) chill semua.. Sekadar bacaan ringan di kala otak sedang sebu untuk berfikir.

   Tidur bersampin di petang raya,
   Menanti sms si baju ungu,
   Mahu dipimpin tak sama dunia,
   Cukupla sekadar menjadi kawanmu..

Janganlah gelak-gelak.  ehehe sekali-sekali jiwang apa ada hal kan? Teruskan melayari fahsha-radhio.blogspot.com. Lawatlah sekali sekala blog yang tersisih lalu terbuang tidak diperdulikan ini. Tak dapat lemang, kueyteow kembang pun kenyang juga. =) Tak berkelip-kelip lampu blog ini, kalau ada pelita menarik hati di laman blog  ambiklah buat penyuluh jalan. Walaupun nanti padam ditiup angin, penconteng gembira dapat meriahkan hari anda biarpun sebentar.

2 comments:

chanana said...

banje lah kotiawwwwwwwwwwww. buekk!

GuM GuM said...

mai kl dulu budak kecil.. haha